Archive for October, 2008

Zhia Ikut nyoblos dipilkada walikota bogor, *akhirnya kepake juga tu hak pilih.. :)

aslm, pagi semua

di pagi yang cerah ini 25 oktober 2008, akhirnya seseorang yang bernama zhia b chandra menggunakan juga hak pilih nya dalam pilkada (pil kada apa pil “kadal” yaa?? heheh..).

pagi2 mama dah nyuruh ikut ke tps, buat daftar.. *mikir : mandi dulu g ya.. akhir nya gw putuskan ikut ..hehe biar g kelamaan ngantri nanti .. kabur lah daku dan nyokap ke tps *walo gw blom mandi + gosok gigi :)) hahahhaah.. jorse bgt dah .. nyampe TPS ternyata blom mulai :(.. nunggu juga deh :(.. ada ritual dulu dari bpk2 pengelola TPS, ada janji/sumpah segala :D.. cek2 .. beginikah demokrasi .. im still wondering  till now.. Read the rest of this entry »

Advertisements

Comments (2)

Katanya Menkeu: “Masyarakat Sudah Menikmati Dampak Turunnya Harga Minyak”

pagi semua … wah lama tak post2..

duh rasanya gatel aja pengen komen ni berita, get it from Detik.com judul nya Menkeu: “Masyarakat Sudah Menikmati Dampak Turunnya Harga Minyak” wow, dulu harga minya dunia naek, pemerintah kebakaran jenggot, g nyampe 1 bulan udah ada “kebijakan penyesuaian harga premium dll, sekarang sudah 1 bulan lebih harga minyak turun .. pemerintah adem ayem aje.. dulu pas naek katanya membiasakan masyarakan dengan harga minyak dunia.. sekarang yah.. yah you know lah kualitas pemerintahan kita.. dan kualitas pemimpin negara ini .. (yang iklan nya cuman nge gembar- gemborin data fiktif kaya APBN 20% pendidikan hihih dasar .. penipu .. dr kampanye aja dah bohong gimana mo  jadi pemimpin .. pemimpin ko jagonya bikin pidato.. bikin lirik lagu.. bikin data fiktif.. bukannya bikin seneng rakyat )

dan sang mentri kita .. dengan santai menyebut *dengan kasar kata, “masyarakat sudah menikmati ini dampaknya  g usah turun lagi lah ..”

loe kira semua masyarakan indo itu pengusaha.. loe g liat apa makin banyak gelandangan.. g mikir harga gas LPG yang mahal ….

Menkeu = kelaut aje dah .. ngapain gw mahal2 bayar pajak buat gaji mentri kaya loe :P..

wah jadi esmosi nih … en rada curhat gpp deh 😀

gpp lah

From : Detik.com

“Harga BBM memang belum turun meski harga minyak mentah dunia sudah turun. Namun menurut Menteri Keuangan Sri Mulyani, masyarakat sebenarnya sudah menikmati dampak dari penurunan harga minyak mentah dunia itu.

Menurut Sri Mulyani, penurunan harga minyak mentah dunia sudah menurunkan beban bagi sektor industri yang kini sudah menggunakan BBM dengan harga keekonomian, alias tanpa subsidi.

“Kan berarti semua masyarakat bisnis sudah menikmati harga yg sudah turun, berarti nanti itu akan terefleksikan dengan harga-harga yang lebih murah. Artinya masyarakat umum sudah menikmati harga minyak yang turun melalui cost yang makin turun dari bisnis,” jelas Sri Mulyani dikantornya, Jakarta, Jumat (24/10/2008).

Sri Mulyani mengakui bahwa dengan penurunan harga minyak mentah dunia ini, maka subsidi BBM dalam APBN akan berkurang. Namun demikian, harga BBM dalam negeri sampai saat ini belum sampai pada titik keekonomiannya.
Read the rest of this entry »

Leave a Comment

Lirik, Makna Hidup : Opie Andaresta (album Lomba Cipta Lagu & Lirik Lagu Muslim)

di keramaian alam saat manusia tenggelam
mencari dan mencari setiap sebab kejadian

memburu selalu dari ujung ke ujung
mengendus tabir kelam tapi tak pernah di dapat

datanglah kepadanya, kembalikan kepadanya
jika ingin bahagia, ciptakan suka di batinnya
katakan kepadanya, lupakan saja angan mu
ingatlah itu benalu menempel di pikiran mu

mari pelan pelan, kita renungkan,
dalam ketenangan kamu sebening mata air di gunung tak terambahan kepengapan

coba letakan dengan seksama, perhatikanlah pandanganmu merupakan awal dari kemenangan

Comments (10)

ayam bakar solo depan kampus G universitas gunadarma..

makan2.. salah satu kebutuhan lahirian dan batiniah kita..

*loh knp batiniah..??? jng mikir macem2 dulu yee.. 😛 intinya jika dapet makanan enak (apalagi murah) pasti memiliki kepuasan tersendiri ya g??…

ayo kita mulai ..

begaye

ali andy aye.

sabtu 27 sept lalu, setelah kelaperan di rumah sodara nya tmn gw di daerah belakang kampus UI.. akhirnya gw ali ma andi, setuju tuk makan berad untuk ber buka puasa di “ayam goreng depan G”, sambil bernostal gila ketika jaman nge kost di akhir2 kuliah sekitar tahun 2005..

ni tempat makanan jadi favorit gw ma tmn2 kost gw dulu.. walo sambel nya pedes.. en entah berapa kali bikin kita2 mencret se mencret2 nya heheheh *jorok amat yaa 😀

foto depan ayam bakar

foto depan ayam bakar

lokasi nya tepat di depan(seberang) pintu gerbang kampus G universitas gunadarma, g jauh dari perempatan RTM, di jalan akses kelapa dua, jika dari arah UI lokasi ada di sebelah kanan jalan setelah perempatan RTM.. klo rekans sering lewat.. cobalah mampir.. 🙂 namun bukanya hanya sore dan mala, Read the rest of this entry »

Comments (4)

Lirik : Sahabat Kecil : Ipang (OST Laskar Pelangi)

lagu yang sederhana dan indah, itu kesan pertama yg gw dapet ketika denger ni lagu ..
gw suka banget ni lagu, pertama ya karena ni ost film yang gw suka juga, kedua entah kenapa kuping gw lebih nyaman denger denting2 harmoni suara string dari pada suara elekronik 🙂 en terakhir lirik nya simple en asik
enjoy… jangan lupa beli cd nya yaa yang asli 🙂
laskar pelangi

laskar pelangi

song & lyric: ipang
aransemen: dede kumala & ipang
inspired by:laskar pelangi’s gathering after the rain to catch the rainbow

baru saja berakhir
hujan di sore ini
menyisakan keajaiban
kilauan indahnya pelangi

tak pernah terlewatkan
dan tetap mengaguminya
kesempatan seperti ini
tak akan bisa dibeli

bersamamu kuhabiskan waktu
senang bisa mengenal dirimu
rasanya semuanya begitu sempurna
sayang untuk mengakhirinya.

Comments (21)

Five programs you can afford in a financial meltdown

taken from here

It’s the afternoon of September 30th and for reasons beyond my understanding the NYSE (New York Stock Exchange) is up more than 3.5% after yesterday’s financial fiasco. Hello, Wall Street, what part of “No one has a new bailout deal; the House hated the old deal, and it’s the week of Rosh Hashanah so it won’t be a full week at Congress anyway” do you not understand? Even if you believe the bailout will magically work wonders for the economy — I don’t — it’s not going to happen this week.

No matter what happens to the bailout, it’s a safe bet that times are going to be hard. So what can you do if you’re not in Congress and you want to get new programs, but not pay an arm and a leg? After all, it’s not like you can print money. Unlike, say, the U.S. government. The choice is clear: switch to open-source software.

Like what you ask? Like these five prime examples of open-source software that’s every bit as good, if not better, than their proprietary equivalents.

1) Microsoft Office: OpenOffice. Here’s your choice: You can pay about a $110 street price for Microsoft Office Home and Student 2007, which includes the basics office trilogy of Excel, PowerPoint, and Word, plus OneNote, Microsoft’s take on a digital notebook, or you can pay nothing, Nada, for OpenOffice.

If there’s anything you can’t do in OpenOffice, which is soon upgrading to version 3.0, that you can do in Microsoft Office, I don’t know what it is. There’s also, as far as I can tell, almost no learning curve in moving from Microsoft Office to OpenOffice. I flip back and forth between the two office suites and I honestly can barely tell the difference between them whether I’m writing, working out my budget on a spreadsheet or – shudder! — working on a presentation.

2) Outlook: Thunderbird. If you want to do real e-mail on Windows with Microsoft products, you’re pretty much stuck with Outlook. I hate Outlook. A long time ago I called Outlook a security hole that masquerades as an e-mail client. I haven’t seen any reason to change my opinion. It’s amazing to me, even now, to contemplate just how many ways Outlook allows trouble to come visiting your computer. Thunderbird, on the other hand, has nothing like Outlook’s problems.

I’m not crazy about Thunderbird 2.0.0.17. It’s a good, solid program, but I feel it’s been neglected by Mozilla since it was spun off as a project on to itself so Mozilla could focus its attention on Firefox. That said, I’ll take it over Outlook any day of the week.

Besides you can either buy Outlook 2007, as a stand alone program for about $90, or as part of Microsoft Office Standard 2007 for $315, or you can download Thunderbird. The price of the Thunderbird download: Zero. Zip.

3) Quicken: GnuCash. Chances are you’ve heard of the other programs I’ve mentioned, but GnuCash 2.2.7 may be new to you. It shouldn’t be. It’s an outstanding money management program. And, if there’s anything we need right now, it’s some good money management.

GnuCash has all the important features of Quicken and some of those of QuickBooks, Intuit’s small business accounting program. Beside the basics of managing cash flow and checking accounts, it can also handle invoicing, accounts receivable and accounts payable. The program also works with OFX DirectConnect and HBCI (Home Banking Computer Interface) so you can use it online with the same banks, credit card companies, and so on that you use Quicken with today. Finally, it lets you import data from Quicken and Microsoft Money, so you won’t need to rebuild your financial data.

Have I mentioned the price yet? That’s right: zilch. Quicken Starter Edition 2009? It will cost you about $30. Read the rest of this entry »

Leave a Comment

my personalize

katanya  http://www.blogthings.com/whatsyournameshiddenmeaningquiz sih gw :

You are incredibly wise and perceptive. You have a lot of life experience.
You are a natural peacemaker, and you are especially good at helping others get along.
But keeping the peace in your own life is not easy. You see things very differently, and it’s hard to get you to budge.

You are truly an original person. You have amazing ideas, and the power to carry them out.
Success comes rather easily for you… especially in business and academia.
Some people find you to be selfish and a bit overbearing. You’re a strong person.

You tend to be pretty tightly wound. It’s easy to get you excited… which can be a good or bad thing.
You have a lot of enthusiasm, but it fades rather quickly. You don’t stick with any one thing for very long.
You have the drive to accomplish a lot in a short amount of time. Your biggest problem is making sure you finish the projects you start.

You are usually the best at everything … you strive for perfection.
You are confident, authoritative, and aggressive.
You have the classic “Type A” personality.

You are full of energy. You are spirited and boisterous.
You are bold and daring. You are willing to do some pretty outrageous things.
Your high energy sometimes gets you in trouble. You can have a pretty bad temper at times.

You are friendly, charming, and warm. You get along with almost everyone.
You work hard not to rock the boat. Your easy going attitude brings people together.
At times, you can be a little flaky and irresponsible. But for the important things, you pull it together.

You are very intuitive and wise. You understand the world better than most people.
You also have a very active imagination. You often get carried away with your thoughts.
You are prone to a little paranoia and jealousy. You sometimes go overboard in interpreting signals.

You are balanced, orderly, and organized. You like your ducks in a row.
You are powerful and competent, especially in the workplace.
People can see you as stubborn and headstrong. You definitely have a dominant personality.

You are very open. You communicate well, and you connect with other people easily.
You are a naturally creative person. Ideas just flow from your mind.
A true chameleon, you are many things at different points in your life. You are very adaptable.

You are wild, crazy, and a huge rebel. You’re always up to something.
You have a ton of energy, and most people can’t handle you. You’re very intense.
You definitely are a handful, and you’re likely to get in trouble. But your kind of trouble is a lot of fun.

what do you think i m ?? 🙂

Zhia

Comments (3)

Older Posts »